Oluşturulmaları zaman alıcı ve sistem kaynaklarını zorlayan nesnelere vekalet eden nesnelere proxy nesneleri adı verilir. Bu nesneler vekil oldukları nesnelerin tüm metodlarına sahiptirler ve kullanıcı sınıf ile vekil olunan nesne arasında aracılık yaparlar. Vekil olan nesne, kullanıcı sınıfa, vekil olunan nesne gibi davranır ve kullanıcı sınıftan gelen tüm istekleri vekil olunan nesneye iletir. Böyle bir yapının kullanılmasının sebebi, gerek olmadığı sürece vekil olunan nesnenin oluşturulmasını engellemektir ya da vekil olunan nesneyi gizlemektir. Böylece vekil olunan nesneye dışardan erişimlerde kontrol altına alınmış olur. Yazılan programın yapısına göre, değişik tipte proxy nesneler kullanılabilir. Bunlar virtual (sanal), remote (uzak bir nesne) ve dynamic (dinamik nesne) proxy nesneler olabilir. Değişik proxy tiplerini yakından inceliyelim.
Bu yazıyı PDF olarak edinebilirsiniz.
Proxy (Vekil) Tasarım Şablonu (150,9 KiB, 9.390 yükleme)
EOF (End of Fun)
Özcan Acar
Tasarım Şablonları (Design Patterns) kategorisinden son yazılar
- Decorator Tasarım Şablonu - July 24th, 2010
- Java Enum ile Singleton Tasarım Şablonu - February 2nd, 2010
- Intercepting Filter Tasarım Şablonu - December 9th, 2009
- Builder Tasarım Şablonu - November 17th, 2009
- Service Locator Tasarım Şablonu - October 30th, 2009
- Business Delegate Tasarım Şablonu - October 30th, 2009
- Chain of Responsibility Tasarım Şablonu - October 9th, 2009
- Front Controller Tasarım Şablonu - October 9th, 2009
- Flyweight (Sinek Siklet) Tasarım Şablonu - October 9th, 2009
- Facade (Cephe) Tasarım Şablonu - October 7th, 2009